zondag 1 februari 2009

Een nieuw businessmodel


Geert Vermeer, voorzitter van Bovag Autodealers wil een taskforce opzetten waarin ideeën worden gegenereerd om de crisis het hoofd te bieden. Hierin moeten onder meer vertegenwoordigers van Bovag, RAI Vereniging, dealergroepen en leasemaatschappijen zitting nemen. Eind februari wil Vermeer de eerste bijeenkomst houden. 

“We moeten meer samenwerken. Het businessmodel in de merkkolom is al jaren scheef. Dit is het moment om daar iets aan te doen”, aldus Vermeer. “In tijden van crisis komen vaak de meest creatieve ideeën naar boven. Binnen tien jaar werken we met een compleet ander businessmodel.”

Ook wil Vermeer de beeldvorming die in de media is ontstaan over de autobranche, veranderen. “Ik begrijp dat er vooral aandacht is voor de malaise, maar er gebeuren ook positieve dingen. Dealers moeten die geluiden meer laten horen.” (Bron: Automotive)

Ook vanuit de branche organisatie die de Nederlandse autodealers vertegenwoordigd klinkt de roep om een nieuw businessmodel. Tijd voor Aangenamer Ondernemen.

Geen opmerkingen: